Veelgestelde vragen lezingen Geef me de 5

Geef me de 5 heeft drie typen lezingen:

  1. Live in het theater
  2. Online op een specifieke datum (live gegeven)
  3. On demand als videolezing (kijken wanneer het jou uitkomt)

 

Hieronder vind je de vragen die voor al onze lezingen gelden.
Of ga direct naar:

 

Algemene vragen over lezingen van Geef me de 5


Kan ik een accreditatie/bewijs van deelname krijgen?
Nee, onze lezingen zijn niet geaccrediteerd. Ook geven wij geen deelnamebewijs uit.


Ik heb zelf autisme, kan ik de lezing ook volgen?
Ja. Houd er rekening mee dat Geef me de 5 zich richt op de omgeving van iemand met autisme. Dit betekent dat wij spreken over CASS (degene met autisme) en ons richten tot ouders, leerkrachten, hulpverleners, opa’s en oma’s etc. Maar deze lezing is ook goed te volgen als je zelf autisme hebt. Dit gebeurt veel en wordt als enorm leerzaam ervaren. Je zult waarschijnlijk veel herkennen, maar vast niet alles, dat komt omdat iedereen met autisme uniek is. Kijk wat bij jou past en neem die kennis en tips mee.

 

Mag mijn kind met autisme mee naar de lezing/meekijken?
Dat mag zeker. Wel handig om te weten:

  • De meeste kinderen die meekijken zijn 12 jaar of ouder.
  • Dit zijn kinderen die zelf autisme hebben of hiermee te maken hebben.
  • Bereid je kind voor op het volgende:
    • De lezing is gemaakt voor volwassenen die te maken hebben met iemand met autisme. Tijdens de lezing wordt hierom gesproken over autisme en hoe je hierop kunt afstemmen. Mensen met autisme worden niet rechtstreeks aangesproken.
    • Niet alles wat jouw kind zal horen in de lezing is van toepassing op iedereen met autisme, ieder mens is uniek.
  • Sommige filmbeelden kunnen als heftig ervaren worden. (Bijvoorbeeld beelden van kinderen die boos zijn of volwassenen met herhalende handelingen.) Schat in of je kind hiervan van slag zou kunnen raken.
  • Ga naderhand samen in gesprek over de lezing zodat je kind er zoveel mogelijk uit haalt.​ 

 

Krijg ik een hand-out?
Dat verschilt per lezing. Als er een hand-out of een overzicht met de hoofdlijnen van de lezing is, staat dat vermeld bij de betreffende lezing.

 

Bij welke doelgroep is Geef me de 5 toe te passen?
Geef me de 5 kan breed worden toegepast. Bij jong en oud, laag of hoog niveau, iemand die pas weet dat hij of zij autisme heeft én bij mensen die dit al jaren weten. Er is namelijk sprake van dezelfde acht storingen in de informatieverwerking en de tools die Geef me de 5 biedt, sluiten hierbij aan. Geef me de 5 vertelt je welke storingen zich kunnen voordoen (daar is de lezing ‘Dit is autisme’ vooral op gericht) en leert je welke tools je kunt toepassen. Jij dient deze echter wel op maat te maken. Daar is voor nodig dat je je de stof echt eigen maakt, veel oefent met de methodiek en creatief durft te zijn. Onze cursussen (en trainers) helpen je hierbij.

 

Vragen over lezingen in het theater

De lezing van mijn voorkeur is volgeboekt, is er een wachtlijst?
Nee, Geef me de 5 hanteert geen wachtlijst. Is de datum of locatie van jouw voorkeur volgeboekt? Informeer dan bij het theater of zij een wachtlijst hanteren of kijk op onze website of er op andere locaties nog wel plek is.

 

Ik heb een vraag over mijn ticket of betaling
Let op: de tickets voor de lezingen in de theaters worden verkocht door de theaters zelf. Heb je vragen over je ticket, de betaling of iets anders? Neem dan contact op met het theater waar de lezing plaatsvindt. Zij kunnen jouw reservering inzien en je verder helpen.

 

De lezing wordt verplaatst, wat gebeurt er met mijn ticket?
Door de coronamaatregelen zijn wij soms genoodzaakt lezingen te verplaatsen naar een andere datum. Als je tickets had gekocht voor een lezing die wordt verplaatst, krijg je bericht van het theater. Je huidige ticket blijft geldig voor de nieuwe datum.

 

De lezing is verzet naar een datum waarop ik niet kan
Ben je verhinderd op de nieuwe datum? Neem dan contact op met het theater. Zij treffen een passende regeling. Je bent nooit je geld kwijt.

 

Vragen over online lezingen

Mag ik de lezing opnemen of kan ik hem later terugkijken?
Nee. Dit kan niet en sterker nog; dit mag niet. In de lezing maken wij gebruik van filmbeelden van echte mensen in echte situaties. We zijn deze mensen enorm dankbaar voor hun toestemming om deze filmbeelden te mogen gebruiken omdat deze besproken onderwerpen krachtig in beeld brengen. Wanneer deze beelden echter verder verspreid worden zou dit schending van hun privacy zijn.

 

Is de lezing live?
De lezingen worden live gegeven op het geplande moment.

 

Vragen stellen na de lezing (Q&A)
Na afloop kunnen er via de chat vragen gesteld worden. We kunnen echter niet garanderen dat er ruimte is om alle vragen te beantwoorden.

 

Aanmeldproces online lezingen

Ik heb geen link gekregen
Je krijg na het aanmelden direct een bevestigingsmail gestuurd met de link naar de lezing. Heb je deze niet in je mailbox ontvangen, kijk dan ook even je spamfolder en reclamefolder na. Mocht je de e-mail daar ook niet hebben ontvangen, neem dan ruim op tijd contact met ons op via lezing@geefmede5.nl, dan gaan we het voor je uitzoeken.

 

Er is iets misgegaan met de betaling
Is het niet gelukt om direct na de aanmelding te betalen? Dan kun je alsnog via de bevestigingsmail in de betalingsomgeving komen. Klik op de gele knop ‘bekijk online lezing’. Daar vind je bovenaan de pagina een groene knop ‘Betaal nu’.

Let op: zonder betaling kun je de lezing niet bekijken.

 

Kan ik meerdere tickets tegelijk bestellen?
Ja dat kan. Vanaf 15 tickets (of meer) bieden wij een extra service waarbij je de tickets in een keer kunt bestellen en op factuurbasis kunt betalen. Download via deze link een Excelbestand. Voer hier alle gegevens van desbetreffende deelnemers in. Let op: we kunnen deze alleen verwerken als de gegevens volledig worden ingevuld. Mail het Excelbestand naar webinar@geefmede5.nl. Nadat wij de gegevens hebben verwerkt, ontvang je een factuur en ontvangen alle deelnemers afzonderlijk een deelnamelink op het e-mailadres dat in het Excelbestand is doorgegeven.

 

Kan ik een factuur ontvangen?
Ja, zodra je tickets hebt besteld, ontvang je automatisch een factuur.

 

Kan ik tickets bestellen op factuurbasis?
Helaas kan dat alleen als je 15 tickets of meer bestelt. We weten dat dit lastig is als je minder dan 15 tickets bestelt, maar het programma dat wij gebruiken is hier niet op ingesteld.

 

Technische ondersteuning online lezingen

 

Ik heb technische problemen
Lees, het liefst natuurlijk al van tevoren, de tips die je gekregen hebt via de mail. Via die weg kun je ook van tevoren testen of alles het doet. Gaat er toch iets mis tijdens het bekijken van de online lezing? Klik dan op de knop ‘Geen beeld of geluid’ en volg de instructies.

 

Het beeld hapert
Dit gebeurt als je een slechte internetverbinding hebt. Zorg ervoor dat je op een plek gaat zitten waar je een goede wifiverbinding hebt. Of nog beter, zorg dat je bekabeld aan het internet zit als dat mogelijk is. Het kan ook zijn dat je verbinding slechter wordt doordat je met veel apparaten (telefoons, tablets, laptops, spelcomputers, enzovoorts) op één wifinetwerk zit. Let op! Wij hebben geen invloed op de internetverbinding bij mensen thuis, en kunnen dus ook niet verantwoordelijk worden gehouden dat deelnemers hierdoor de lezing niet goed kunnen volgen.

 

Afmelden online lezingen

 

Kan ik mijn ticket voor de online lezing retourneren?
Nee, tickets voor online lezingen kunnen niet worden geretourneerd/geannuleerd. We hebben ervoor gekozen de entreeprijzen laag te houden zodat onze online lezingen laagdrempelig kunnen worden bijgewoond. De handelingen die nodig zijn voor retourneren kunnen dan helaas niet uit. Heb je een ticket besteld, maar ben je toch verhinderd op de datum van uitzending? Kijk dan of je er iemand anders blij mee kunt maken.

 

Vragen over videolezingen

Mag ik de lezing opnemen? 
Nee. Dit is niet toegestaan. In de lezing maken wij gebruik van filmbeelden van echte mensen in echte situaties. We zijn deze mensen enorm dankbaar voor hun toestemming om deze filmbeelden te mogen gebruiken omdat deze besproken onderwerpen krachtig in beeld brengen. Wanneer deze beelden echter door anderen worden bewaard of verder verspreid worden zou dit schending van hun privacy zijn.

 

Kan ik de lezing later afkijken? 
Ja, je kunt de lezing pauzeren om op een later moment verder te kijken.
Let wel goed op het volgende: zodra je gestart bent met kijken, heb je maximaal 24 uur te tijd om de videolezing af te kijken. Daarna is deze niet meer beschikbaar.

 

Binnen welke termijn moet ik de lezing bekijken?
Je kunt de videolezing bekijken wanneer je maar wilt, dus bijvoorbeeld ook een week na aankoop. Zodra je de videolezing hebt gestart, is deze 24 uur beschikbaar om af te kijken.

 

Kan ik de lezing samen met anderen bekijken? 
Ja. Wil je de link gebruiken om de lezing te bekijken met je partner, een familielid of vriend, dan kan dat. Je moet dus samen voor het beeldscherm zitten.

 

Kan ik de link van de lezing doorsturen naar mijn collega?
Nee. Iedereen die de videolezing wil bekijken koopt een eigen link. Stuur je deze door zodat een ander hem kan bekijken, dan kun je de videolezing niet meer zelf bekijken.

 

Aanmeldproces videolezingen

Ik heb geen link gekregen
Je ontvangt na het aanmelden direct een bevestigingsmail met de link naar de lezing. Heb je deze niet in je mailbox ontvangen, kijk dan ook even je spamfolder en reclamefolder na. Mocht je de e-mail daar ook niet hebben ontvangen, neem dan contact met ons op via lezing@geefmede5.nl, dan gaan we het voor je uitzoeken.
Je kunt ook altijd bij de videolezing via je Geef me de 5-account.

 

Kan ik meerdere tickets tegelijk bestellen?
Ja, dat kan. Zodra je meerdere tickets hebt besteld, ontvang je een bevestigingsmail met een link naar de pagina waar je anderen kunt uitnodigen om de video te bekijken. Je kunt op die pagina ook zien of iemand de video al heeft geclaimd (gestart).
Heb je meer dan 25 tickets gekocht, dan kun je via een Excelbestand alle deelnemers tegelijk uitnodigen. In het ticketoverzicht op onze website lees je hoe je dat kunt doen.
Je kunt ook altijd bij het ticketoverzicht via je Geef me de 5-account.

 

Kan ik een factuur ontvangen?
Ja, na afronding van je bestelling ontvang je van ons automatisch binnen vijf werkdagen een digitale factuur.

 

Kan ik tickets bestellen op factuurbasis?
Ja, dat kan als je bij het afrekenen bij ‘Betaalgegevens’ kiest voor ‘Zakelijk op factuur’.

 

Technische ondersteuning videolezingen

 

Helaas kunnen we jou daar niet mee helpen. Hieronder een paar tips voor het bekijken van de videolezing:

  • Start de lezing bij voorkeur op een laptop of desktop en niet op een tablet of telefoon.
  • Zorg voor een stabiele internetverbinding.
  • Start internet op met Google Chrome.

 

Afmelden videolezing

 

Kan ik mijn ticket voor de videolezing retourneren?
Nee, videolezingen zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. Je mag je ticket wel aan iemand anders geven of verkopen.